Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2015

Μελίνα Μερκούρη Το ωροσκόπιο της αξέχαστης Ζυγού



H Μελίνα Μερκούρη γεννήθηκε στις 18 Οκτωβρίου 1920 στις 8.00 το πρωί στην Αθήνα.

Η αξέχαστη ηθοποιός και πολιτικός, κόρη του Σταμάτη Μερκούρη Βουλευτή και Υπουργού και εγγονή του Σπύρου Μερκούρη Δημάρχου Αθηναίων, τίμησε την πολιτική της υπόσταση και γοήτευσε μέσα από τις ταινίες της. 

Ευπροσήγορη, λαοφιλής, ενθουσιώδης, σαρωτική, ταλαντούχα, χαρισματική, ευαίσθητη, αγωνίστρια, μαχητική, δραστήρια, λαμπερή, μία πληθωρική φυσιογνωμία, άξια και αποτελεσματική. 
Πάλεψε σκληρά για την ανατροπή της χούντας από το εξωτερικό όπου βρίσκονταν, πολεμώντας την σφοδρά και χρησιμοποιώντας τη φήμη και τη λάμψη της.
Συνάντησε πολλές μεγάλες πολιτικές και πνευματικές προσωπικότητες, για να τους ευαισθητοποιήσει ενάντια στη χούντα.
Απειλήθηκε με απόπειρες δολοφονίας και μία εξ αυτών παρ’ ολίγο να της κοστίσει τη ζωή. Μετά την ανατροπή της χούντας γύρισε στην Ελλάδα και πολιτεύτηκε.
Από τα ιδρυτικά μέλη του ΠΑΣΟΚ, εκλέχθηκε βουλευτής το 1977 και το 1981 ανέλαβε καθήκοντα Υπουργού Πολιτισμού έως το 1989 και μετά για το διάστημα 1993-1994.



Η μοναδική αληθινή Υπουργός που πέρασε τουλάχιστον τα τελευταία 30 χρόνια από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Κάθε μέρα στις 7:30 το πρωί βρίσκονταν στο Υπουργείο μπαίνοντας με το τεράστιο χαμόγελό της, προτρέποντας τους γύρω της να χαμογελάνε κι αυτοί.
Δούλεψε πραγματικά για το Υπουργείο και τις δραστηριότητές του, στην δική της θητεία είδαμε στην Ελλάδα απίστευτες παραστάσεις από τα μεγαλύτερα μπαλέτα του κόσμου έως τη μεγάλη μουσική Βρετανική σκηνή να έρχεται στο Καλλιμάρμαρο και να παραληρούμε όλοι.
Οι «Clash» έκλεισαν την καριέρα τους εκείνη τη νύχτα και η Μελίνα απαστράπουσα, ήρθε στο Στάδιο σαν την πιο χαμογελαστή και περήφανη ντίβα που πέρασε από τον πλανήτη, καταχειροκροτούμενη.
Ξεκίνησε το θεσμό της Πολιτιστικής πρωτεύουσας στην Ευρώπη, με πρώτη την Αθήνα.
Σε αυτήν οφείλουμε το γεγονός πως σαν Έλληνες δεν πληρώνουμε είσοδο στα μουσεία μας.
Με απίστευτο σθένος, προώθησε τον Ελληνικό Πολιτισμό με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, διαφύλαξε με κάθε τρόπο την αρχιτεκτονική μας κληρονομιά, την πολιτιστική μας κληρονομιά και κάθε κληρονομιά, που ξεπουλάει σήμερα αβασάνιστα ο κάθε τυχάρπαστος.
Όραμά της ήταν μέχρι τον θάνατό της η επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο όπου βρίσκονται μετά την αφαίρεσή τους τον 19ο αιώνα, από τον Έλγιν.
Μετά από αυτήν το Υπουργείο Πολιτισμού απλά μιζεριάζει, αλλάζοντας ακατάλληλες, απρόθυμες και ανεπαρκείς φιγούρες.
Το 1965 παντρεύεται τον Γαλλικής καταγωγής, Αμερικανό σκηνοθέτη Jules Dassin, ο οποίος και σκηνοθέτησε τις ταινίες "Ποτέ την Κυριακή", "Φαίδρα" (1962), "Τοπ καπί" (1964) και "A Dream of Passion" (1978).Ένας μεγάλος έρωτας από εκείνους που ιδιοσυγκρασίες σαν την Μελίνα αναδεικνύουν σε μαγικά παραμύθια.
Πρωταγωνιστεί στην Γαλλική θεατρική σκηνή, όπου έγινε μούσα ενός από τους μεγαλύτερους θεατρικούς συγγραφείς, του Μαρσέλ Ασάρ.
Η κινηματογραφική και θεατρική της καριέρα ήταν άφθονη όσο και τα χαρίσματά της.

Τραγουδά μεγάλους Έλληνες συνθέτες, όπως Μάνο Χατζιδάκι (με τον οποίο τους συνέδεε προσωπική φιλία), Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρο Ξαρχάκο, Γιάννη Μαρκόπουλο, Βασίλη Τσιτσάνη και ερμηνεύει κορυφαία μουσικά έργα των Κurt Weil και Bertold Brecht.
Παθιασμένη και ασυμβίβαστη με το μέτριο και το άδικο, έσβησε στις 6/3/1994 στο νοσοκομείο Memorial της Αμερικής στις 8.50 τοπική ώρα.
Άφησε τη σφραγίδα της παντού, ενώ στη μνήμη της η UNESCO καθιέρωσε την 6η Μαρτίου σαν Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού.
Το όνομά της υπάρχει σε δρόμους, πλατείες, κινηματογράφους, γραμματόσημα, ιδρύματα, πολιτιστικούς χώρους κ.α.
Η Μελίνα Μερκούρη ήταν πάνω απ’ όλα ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ

Για τη διόρθωση της ημερομηνίας της Μελίνας Μερκούρη (εξαιτίας του γεγονότος της ισχύος του Ιουλιανού ημερολογίου κατά τη χρονιά γέννησής της), έχουν ακουστεί πολλά και οι διαφωνίες ποικίλλουν.
Οπουδήποτε όμως κοιτάξει κανείς, θα βρει την Μελίνα καταχωρημένη σαν Ζυγό, υπάρχει δική της χαριτωμένη υπόδειξη πως είναι Ζυγός και έμοιαζε να το χαίρεται, αλλά και δεν θα μπορούσε να λείπει ο Ζυγός από την χαρακτηριστική της φύση, οπότε στις 31/10 με τη διόρθωση θα ήταν μάλλον απίθανο να είναι Σκορπιός με ωροσκόπο Σκορπιό και Σελήνη στον 8o οίκο, παρόλο που στους Διδύμους θα ήταν μια κατανοητή θέση για το επικοινωνιακό της ταλέντο.
Συνδυάζοντας την αρμονία του Ήλιου της και τη γοητεία του ωροσκόπου της, εξελίχθηκε σε μια πραγματική star.

Το τρίγωνο του Ήλιου κυβερνήτη του 10ου οίκου με τον Ουρανό από τον 4ο, σηματοδότησε την καλλιτεχνική της έκρηξη, ενώ παράλληλα με το τρίγωνο Σελήνης – Δία με τον Δία στο μεσουράνημα, δεν είναι τυχαίο που έγινε η μούσα πολλών καλλιτεχνών.
Εύστοχη στις επιδιώξεις της με την παρουσία Κρόνου – Δία σε καθοριστική θέση, είχε την ευκολία να προοδεύει και να εξελίσσεται.
Η πολιτική ήταν αδύνατον να μη μπει στη ζωή της, αφού ο Δίας φλέρταρε μεσουρανώντας μέσα από το εξάγωνο με τον Πλούτωνα.
Η δε Αφροδίτη στο Σκορπιό σε σύνοδο με τον Ερμή, της χάριζε το πάθος που την ακολούθησε ισόβια.
Ανθεκτική και δημοφιλής, ρίζωσε και στους 16 ανασχηματισμούς της κυβέρνησης που διατελούσε Υπουργός, συνέλεξε δεκάδες βραβεία και χιλιάδες διθυράμβους.
Η θυελλώδης σχέση της με τον «Dassin» λειτούργησε σαν το τέλειο συμπλήρωμα στις ανησυχίες της.
Βρήκε στο ανατρεπτικό και ασυμβίβαστο πρόσωπό του, τον καθρέφτη της αντανάκλασής της.
Με την Τοξοτίσια φλόγα του υπηρέτησε την ελευθερία και τη δημοκρατία και λάτρεψε τη Μελίνα.
Με το χαμόγελό της που έμοιαζε κολλημένο στο πρόσωπο και με τον τρόπο που το σκόρπιζε τόσο πηγαία, δύσκολα θα μπορούσε ο Ζυγός να στερηθεί τη Μελίνα, αλλά και η Μελίνα το ζώδιο αυτό.



Ο Πλούτωνας κυβερνήτης του 1ου οίκου, υπέγραφε για όλα αυτά, αλλά η βαριά αντίθεσή του με τη Σελήνη ήταν αυτή που έδινε το μέγεθος και την επιβολή της προσωπικότητάς της, αλλά και το βάρος που κουβαλούσε εσωτερικά, προσπαθώντας να το μετατρέψει σε λύτρωση, αγωνιζόμενη για τα ιδανικά της.


Το βλέμμα της ανήκε σίγουρα στον ωροσκόπο της (Σκορπιός) και όπως είχε πει και ο Dassin γι’ αυτήν, «Η Μελίνα είναι μια Θεά, που μέσα της βρίσκει ησυχία ο Διάβολος».

Κατερίνα Σαλωνίκη

Για το astrology.gr

2 σχόλια: