Κυριακή, 7 Ιουνίου 2015

Μαλβίνα Κάραλη Αφιέρωμα αστρολογικό και όχι μόνο στην αξέχαστη οικοδέσποινα


"Φίλες και φίλες, ευτευτέστετε…. Σαν σήμερα στις 7/6/2002 έφυγε από κοντά μας η Μαλβίνα Κάραλη. Μια γυναίκα, που μόνο ο θάνατος θα μπορούσε να την κάνει να υποκύψει....


Γεννήθηκε στις 3/2/1952 στον Πειραιά.
Στο διαδίκτυο υπάρχουν 2 ημερομηνίες,1952 και 1954, με την τελευταία να χρησιμοποιείται και από τις εφημερίδες, αλλά αναφέρεται και από την ίδια σε ένα μίνι βιογραφικό της, στο οποίο όμως αφήνει μια αλληγορική αβεβαιότητα.
Η πραγματική της ημερομηνία είναι 3/2/1952 διαβεβαιωμένη από την κόρη της Μελίτα, που είχε την καλοσύνη να μου την πει.
 
Το κορίτσι από τα Ψαρά άκουγε αρχικά στο όνομα Μαρία - Ελένη Σακκά.
Απέκτησε φανατικές συμπάθειες και φανατικές αντιπάθειες, όπως οι περισσότεροι της δικής της ιδιοσυγκρασίας.
Πνεύμα ανήσυχο και ανατρεπτικό με άψογη χρήση του λόγου, απόφοιτη του Αρσάκειου και Γαλλο- αναθρεμμένη, με σπουδές κυβερνητικής στο Παρίσι, που ακολούθησαν τα μαθηματικά και η Ιστορία Τέχνης.
Δημοσιογράφος και αρθρογράφος στα μεγαλύτερα έντυπα, τηλεοπτική «persona» και συγγραφέας.
Έγραψε αρκετά βιβλία με τη «Σαββατογεννημένη» να υπερβαίνει κάθε προηγούμενο. Επίσης εξέδωσε σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας - Μαλβινέζικα» καθώς και τη μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι»).
Η τελευταία της εκπομπή στο «Mega Channel» «Μαλβίνα Hostess» θα παραμείνει ένα γεγονός στα τηλεοπτικά δρώμενα, με ένα είδος κριτικής και διακωμώδησης περισσότερο των πολιτικών, που σπάνια διανθίζεται και δύσκολα φιλοξενείται από τα κανάλια.
Επίσης αξέχαστη θα παραμείνει και για τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη με τις ατάκες της να τον κεντρίζουν με το γνωστό καυστικό και ανυπέρβλητο χιούμορ. Υπήρξε πάντα σημαιοφόρος στα μαθητικά της χρόνια και οι επιδόσεις της ξεπερνούσαν το άριστα. Παντρεύτηκε 3 φορές και απέκτησε 3 παιδιά.

Η Μαλβίνα ήταν μια γνήσια εκπρόσωπος του ζωδίου του Υδροχόου, με ωροσκόπο Σκορπιό και Σελήνη στον Ταύρο.
Πρόκειται για έναν χαρακτήρα που ξεμπρόστιαζε ανθρώπους και καταστάσεις μέσα από ένα διαβρωτικό και ενίοτε χθόνιο χιούμορ.
Το Τ-τετράγωνο στα σταθερά ζώδια, μεταξύ Ήλιου – Σελήνης – Πλούτωνα με τον Πλούτωνα κυβερνήτη του Ωροσκόπου στο Μεσουράνημα, και σε αντίθεση με τον κυβερνήτη του μεσουρανήματος τον Ήλιο, στάθηκε ένα βαρύ φορτίο, που από τη μία της έδινε δύναμη και από την άλλη δοκίμαζε ανελέητα τους χειρισμούς της.
Ο Ήλιος σαν κυβερνήτης του μεσουρανήματος ήταν παράλληλα σε εξάγωνο με το Δία και σε τρίγωνο με τον Κρόνο, γεγονός που της έδωσε όλη την ευχέρεια να βιώσει τις αναποδιές της, υμνώντας τις διαδικασίες τους και χαριτολογώντας παράλληλα.
Καθιερώθηκε λοιπόν και αναγνωρίστηκε σαν ένα δημοφιλές και πολυσυζητημένο πρόσωπο στο χώρο της.
Με τον Κρόνο να κυβερνά τον 3ο της οίκο και να βρίσκεται στον 12ο, και τον Ήλιο οικοθετημένο στον 3ο μαζί με τον Ερμή, αξιοποιούσε το αδιαμφισβήτητο συγγραφικό της ταλέντο και την τεράστια δυναμική στο λόγο της, μέσα από καταστάσεις που την εγκλώβιζαν, χωρίς την παραμικρή διάθεση να παραμείνει δέσμιά τους.


«Χεσμένους τους έχω όλους. Και ΠΑ.ΣΟ.Κ και Ν.Δ. και όλους.
Μακάρι η ταπείνωση της ολοσχερούς λησμονιάς να βρει όλους αυτούς στην ώρα τους. Όλοι όσοι μίσησαν και καταδίκασαν έναν Στρίντμπερκ στην τρέλα έχουν ξεχαστεί, στην αιώνια λήθη. Τους ξέχεσε η Ιστορία. Εξάλλου σε μια χώρα και μια κοινωνία που τα χαρτιά είναι έτσι μοιρασμένα ώστε όλοι οι μέτριοι αυτού του κόσμου να κάθονται δίπλα σε έναν Διονύσιο Σολωμό κι έναν Άρη Βελουχιώτη δεν έχεις και πολλά να ελπίζεις».

Το τετράγωνο του Ήλιου με τον Άρη από τον Σκορπιό στον 12ο οίκο, (στον Ωροσκόπο) την έκανε να εκτοξεύει με πάθος και καυστικότητα τα ανδραγαθήματα του νου της, αλλά το τρίγωνο Άρη – Ουρανού, έδινε τα εχέγγυα πως δεν ήταν απλά μία θρασεία εγκεφαλική προσωπικότητα, αλλά μία ευαισθητοποιημένη ιδιοσυγκρασία που δεν ανέχονταν τη μετριότητα.
"Και ποιά είναι' η γνώμη σας για τη γυναικεία λογοτεχνία;" με ρωτάει στο τηλέφωνο ο δημοσιογραφήσιος. Οσμίζομαι πως ένας ανυποψίαστος όπου να 'ναι θα ψελλίζει ακυριολεξίες. "Ρωτάτε για τη λογοτεχνία που γράφεται από γυναίκες, φυσικά...". Γελάει. Με διαβεβαιώνει πως μόνο αυτό εννοεί... "Γιατί εγώ εννοώ τελείως άλλο, κουκλίτσα μου", του λέω. "Γυναικεία λογοτεχνία δεν είναι ένα είδος που γράφεται από γυναίκες, αλλά που απευθύνεται σε γυναίκες. Πώς, για παράδειγμα, ο Τιτανικός, είναι γυναικείο σινεμά; Το ίδιο. "Δηλαδή γυναικεία λογοτεχνία", συνέχισε ο έχων την ελαιώδη διαύγεια των βαλτολιμνών, "είναι κακή λογοτεχνία; Και αν είναι, πόσο κινδυνεύουμε;" (Θεόχαζη αδελφή, σκέφτομαι. Άκου πόσο... Τόσο... Να ένας άνθρωπος που δεν θα τον καλούσα ποτέ για φράουλες και σαμπάνια σπίτι μου. Τον καταριέμαι να τρώει πάντα πίτσα ντελίβερι.

Η Αφροδίτη στον Αιγόκερω κυβερνήτης του 7ου οίκου σε εξάγωνο με Άρη και σε τρίγωνο με τη Σελήνη οικοθετημένη στον 7ο οίκο, της έδωσε πολλά οφέλη προσωπικά και οικονομικά περιφέροντάς την σαν την πεταλούδα γύρω από καλλιτεχνικές λάμπες.
Επίσης της έδωσε την σύνθεση του απρόσιτου, αλλά και της ωριμότητας στην όλη παρουσία της. Η αντίθεση όμως Αφροδίτης – Ουρανού σηματοδοτούσε τις συναισθηματικές της εκρήξεις και πεποιθήσεις, τους χωρισμούς, αλλά και το τίμημα, που ήταν έτοιμη να πληρώσει, για τα αντιφατικά και εκκεντρικά της λικνίσματα.
Ίσως γι αυτό η γλυκύτητα του βλέμματός της δεν αποτυπώνονταν στα γραπτά της.
Το εξάγωνο Σελήνης – Ουρανού την καθιστούσε ερωτευμένη πάντα με πρόσωπα που εκπροσωπούσαν τις δικές της αξίες, αφήνοντάς τα αμέσως, με την επιστράτευση της Αφροδίτης της, μόλις αντιλαμβάνονταν πως η εκπροσώπηση ξεφούσκωνε.

«Εγώ τον έρωτα τον αντιλαμβάνομαι σαν την πιο φοβερή χειραψία προς τη ζωή. Και ξέρω πως αν μου πάρεις τον έρωτα από μέσα μου θα μου πάρεις τη ζωή μαζί. Θα με στριμώξεις και θα με ταπεινώσεις άγρια με αυτό τον τρόπο».
«Υπάρχουν ερωτευμένοι που δεν γνώρισαν ποτέ τον ίλιγγο και τις σκοτοδίνες. Είναι αυτοί που χτυπήθηκαν πάνω στους έρωτές τους, σύμφωνα με το φυσικό νόμο της Πλάγιας Κρούσης. Αυτοί που, αν ποτέ επιχειρούσαν την Κάθετη Πτώση, θα χάνονταν στο βυθό».

Το τρίγωνο Ήλιου - Ποσειδώνα σε ζώδια του αέρα, συνέβαλε στην ευελιξία της να χειρίζεται το λόγο, με μια ιδιαιτερότητα που εστιάζονταν σε μια εσωτερικά διαμορφωμένη αντίληψη για τη ζωή. Αυτό διαφαίνονταν στις ανεπανάληπτες εκπομπές της, που αποτέλεσαν σταθμό στη δημοσιογραφική πραγματικότητα, αφήνοντας πάντα κάτι μετέωρο, να κριθεί από τη διάθεση, την κουλτούρα και την αίσθηση χιούμορ των θεατών.
Αυτοί οι τύποι, οι μικροαστοί, είναι αμνήμονες εκεί που τους συμφέρει, αλλά οραματιζόμενοι το μέλλον δεν ζουν ποτέ ένα παρόν της προκοπής.
Τρέμει μην πιαστεί κορόιδο και πάντα πιάνεται. Υπεκφεύγει. Στρεψοδικεί. Αναβάλλει. Υποκρίνεται. Ζητάει τα πάντα και δεν δίνει τίποτα.
Και βέβαια, τους αρέσουνε πολύ οι βιζιτούδες, τις οποίες πάντα ρωτάνε μετά το πήδημα: "Πως ξέπεσες έτσι;"
 
Πέρα από ψυχολογικές και διανοητικές αναλύσεις και πέρα από τη συμβατότητα που έχει κάθε άνθρωπος απέναντι στις δικές μας αξίες και αντιλήψεις, η Μαλβίνα υπήρξε μια χαρισματική φυσιογνωμία, που επένδυσε στον διανοητικό της πλούτο με πολύ πάθος και συναισθηματική ένταση.
Ωστόσο γνώριζε καλά πως το να εμπλέκεται σε αδιέξοδες καταστάσεις ήταν από τη μία ανούσιο, αλλά από την άλλη δελεαστικό.
Γι αυτό και όταν ρωτήθηκε αν εκδικείται απάντησε: «Αν θέλεις να εκδικηθείς, κάθισε στην όχθη του ποταμού και περίμενε να ξεβραστεί το πτώμα του εχθρού σου».


Κατερίνα Σαλωνίκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου